Grupele Lill’put pentru

anul 2017 – 2018



Știm faptul că micii elevi Lill’put au pasiuni și ritmuri de adaptare diferite, așa că, începând din toamna lui 2017, centrul va fi compus din 3 categorii de vârstă și 5 fronturi de lucru:

Categoria mică
Piticii

x luni – x luni = 10 copii

Categoria mijlocie
Năzdrăvanii
Prâslea și Scufița Roșie

2-3 ani = 7 copii

Hansel și Gretel

3-4 ani = 10 copii

Categoria mare
Voinicii
Harap-Alb și Consânzeana

4-5 ani = 8 copii

Greuceanu și Zâna Zorilor

5-6 ani = 12 copii

*Ne dorim ca Lill’put să fie un loc de poveste pentru copiii care ne vizitează, așa că i-am transformat și pe ei în personaje de poveste .

  • Fiecare grupă are o programă diferită de activități și cursuri;
  • Fiecare front de lucru are un educator propriu și fiecare palier are câte un asistent;
  • Împărțirea copiilor pe fronturi de lucru va fi realizată de echipa Lill’put în funcție de etapa de dezvoltare și de omogenitatea grupelor, aspect pe care le monitorizăm în permanență;
  • Totuși, deciziile finale vor fi luate împreună cu părinții, în urma recomandărilor echipei.

Grupa mică

  • Grupă de adaptare pentru copiii cu vârste între 1,2 – 2,6 ani.
  • Formată din 10 copii; activitățile vor fi coordonate de un educator și doi asistenți.
  • Obiectivele și activitățile grupei mici:
  • dezvoltarea emoțională și socială prin integrarea în grup – echipa Lill’put va oferi siguranță, încurajări, atenție, empatie și disponibilitate promptă;
  • dezvoltarea limbajului și vocabularului – copiii sunt la vârsta la care învață să asculte, să capete interes pentru povești, rime și cântece, să răspundă la instrucțiuni simple, să-și exprime nevoile și dorințele, intențiile și alegerile;
  • dezvoltarea motricității fine și grosiere – copiii învață să-și miște corpul pe muzică;
  • dezvoltarea simțului artistic și a creativității – prin pictură, muzică și instrumente muzicale, dans și jocuri de rol cu ajutorul păpușilor și a marionetelor;
  • punerea bazelor pentru cunoștințele matematice – copiii își vor exersa orientarea în spațiu prin recunoaștere termenilor sus și jos, peste și dedesubt, se vor familiariza cu noțiuni ca mai mult și mai puțin și vor face diferența între unul sau mai multe obiecte;
  • dezvoltarea capacității de rezolvare a problemelor cu ajutorul jocurilor de construcție și a pasiunii pentru explorare prin multitudinea de activități senzoriale.

Grupa mijlocie

  • Formată din 15 copii cu vârste cuprinse între 2,5 – 4 ani.
  • Activitățile sunt coordonate de un educator și doi asistenți.
  • Obiectivele și activitățile grupei mijlocii:
  • educarea capacității de a asculta o povestire scurtă;
  • îmbogățirea vocabularului;
  • creșterea implicării în activități individuale și de grup;
  • sporirea capacității de a–și recunoaște emoțiile și de a și le exprima în cuvinte;
  • dezvoltarea creativității;
  • îmbogățirea cunoștințelor din aria matematică și a științei.
  • jocuri de grup;
  • lectură individuală și de grup;
  • cântece și dansuri;
  • activități de dezvoltare a motricității fine în vederea pregătirii pentru exercițiile de scriere de mai târziu;
  • exersarea motricității grosiere prin sport și joacă în aer liber;
  • numărare, cântărire, comparare, clasificare, sortare;
  • jocuri senzoriale;
  • activități orientate către înțelegerea relației cauză-efect;
  • jocuri cu instrumente muzicale;
  • jocuri cu unelte – foarfeci, lopeți, ciocane;
  • dezvoltarea conceptului de nutriție prin cultivarea și îngrijirea plantelor;
  • prepararea unor rețete simple și sănătoase.

Grupa mare

  • Formată din 18 copii cu vârste cuprinse între 4 și 6 ani.
  • Activitățile sunt coordonate de un educator și doi asistenți.
  • Obiectivele și activitățile grupei mari:
  • mult mai sociabili și curioși decât până acum, copiii leagă relații de prietenie mai ușor cu colegii și echipa Lill’put și pot face progrese remarcabile în domeniile matematicii, citirii și scrisului.
  • încurajarea participării la conversații atât cu educatorii, cât și cu colegii;
  • dezvoltarea vocabularului prin intermediul conversațiilor, a cărților și a jocurilor;
  • lectură individuală;
  • ascultarea poveștilor și participarea la discuții ulterioare despre componentele și morala poveștilor;
  • familiarizarea cu primele semnelor grafice care pregătesc activitățile de scris de mai târziu și apoi a literelor de tipar;
  • activități de dezvoltare atât a motricității fine, cât și a celei grosiere;
  • activități de sortare după formă, mărime și culoare;
  • activități și jocuri care ajută la dezvoltarea conceptului de timp și a relației spațiu – timp, prin intermediul discuțiilor de tip “prognoză”: “ieri a plouat, astăzi este însorit, cum credeți că va fi vremea mâine?”;
  • folosirea calendarului;
  • înțelegerea numerației, a noțiunilor elementare de geometrie și de măsurare prin intermediul jocurilor de rol de tipul: “mergem la piață”, al cartolinelor cu numere și mulțimi de obiecte;
  • învățarea conceptelor “ușor și greu” cu ajutorul jocului cu nisip și apă.

* Copiii care ne vizitează pentru prima dată vor petrece câteva ore pe zi la centru însoțiți de părinți pntru a se adapta treptat la schimbare.

* Experiența ne-a demonstrat că în perioada de acomodare este important ca părintele și educatorul să creioneze împreună un plan de sustinere a copilului, așa încât fiecare mic elev să primească toată atenția și grija de care are nevoie.

Resurse educaționale Lill’put

  • materiale și resurse didactice ;
  • activități educaționale nonformale și experiențiale organizate pe baza curricumului național;
  • activități extracurriculare (pentru copiii cu vârste cuprinse între 3 și 6 ani);
  • limba engleză - frecvență zilnică, inclusă în taxa educațională (pentru copiii de la grupele mijlocie si mică)
  • muzică și mișcare – inclus în taxa educațională
  • activități opționale: Eematico, pictură, dicție , Yoga Kids